ďťż

Ładny brzuch

sciagnełem dev-c++ najnowszą BETE i imageLIb i wxwidgets

potem zainstalowałem Dev-c++, ImageLib i Wxwidgets, ale jak właczyłem deva to jest tam w nowy projekt wxwidgets aplikacja, ale jak ją włącze to nie ma paska po lewej z kontrolkami, komponentami..... dlaczego?



Bo musisz ściągnąć wxDevC++, a nie DevC++ B)
Tutaj znajdziesz w dziale Download.
A jak zainstalujesz, to musisz wybrać nowy projekt->wxWidgetsFrame.
Jak to zrobisz, to nadal nie będziesz miał po lewej stronie tego paska. Niestety, w wxDev ten pasek dali po prawej stronie...


Bo musisz ściągnąć wxDevC++, a nie DevC++ B)
Jezeli chce miec ten pasek to - tak . Zeby korzystac z wxWidgets - nie. wxDev ma ten smieszny "wizualny edyotor okienek" ;-) wiec jest wygodniejszy

Jeszcze drobna - być może pomocna uwaga:
W wxDevCpp możesz napotkać na coś takiego, że kompilator będzie czasami kasował twoje deklaracje funkcji w pliku nagłówkowym oraz wszystko to co wpisałeś "od siebie" do konstruktora głównego okna, więc żeby tego uniknąć robisz tak:
W pliku nagłówkowym (całkiem na dole, w sekcji public) umieszczasz deklaracje funkcji - np.
Projekt_01.h // - plik nagłówkowy (header)
public: void Dodaj_moje_ustawienia(void); // te ustawienia, które dodajesz od siebie

a w pliku źródłowym odnajdź funkcję konstruktora (dajmy na to że wygląda tak):
Projekt_01.cpp // - plik źródłowy
Projekt_01Frm::Projekt_01Frm(wxWindow *parent, wxWindowID id, const wxString &title, const wxPoint &position, const wxSize& size, long style) : wxFrame(parent, id, title, position, size, style) { CreateGUIControls(); }

i teraz dodaj swoje ustawienia poniżej funkcji CreateGUIControls();

czyli kod zmień na taki:
Projekt_01Frm::Projekt_01Frm(wxWindow *parent, wxWindowID id, const wxString &title, const wxPoint &position, const wxSize& size, long style) : wxFrame(parent, id, title, position, size, style) { CreateGUIControls(); Dodaj_moje_ustawienia(); }

no i jeszcze MUSISZ zaimplementować ciało funkcji Dodaj_moje_ustawienia() (zdefiniować ją); - robisz to w pliku źródłowym (Projekt_01.cpp) całkiem na dole (po definicji ostatniej funkcji) - czyli np. tak:

// przedostatnia funkcja na którą się natknąłeś void Projekt_01Frm::Projekt_01FrmClose(wxCloseEvent& event) { Destroy(); } // i teraz Twoja funkcja z Twoimi ustawieniami: void Projekt_01Frm::Dodaj_moje_ustawienia(void) { #include <jakas_twoja_biblioteka_01.h> #include <jakas_twoja_biblioteka_02.h> // jakieś Twoje zmienne // jakieś Twoje funkcje }

Teraz kompilator wxDevCpp nie powinien wykasowywać Twoich ustawień - u mnie to wypala :D

Pozdro!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •