Ĺadny brzuch
Jestem baaardzo początkującym użytkownikiem delphi. Mam pewnein problem. Postanowiłem zacząc od najprostszych reczy więc postanowiłem napisać grę kółko i krzyzyk. Niestety mam mały problem z grafiką. Nie wyświetla się ta co popwinna!
Kod do jednego z pól
procedure TForm1.pole1Click(Sender: TObject); var bitmap:TBitmap; bitmap2:TBitmap; begin bitmap:=TBitmap.create; bitmap.loadfromfile('data\krzyzyk.bmp'); bitmap2:=TBitmap.create; bitmap2.loadfromfile('data\kolko.bmp'); if gracz1.down=true then begin s1.glyph:=bitmap; end; if gracz2.down=true then begin s1.glyph:=bitmap2; end; end;
Wszytkie przyciski są typu speedbutton (jak w kursie z którego się cuzę poradzili). jednak gdy jest aktywny przycisk Gracz 1 to w polu po kliknieciu pojawia się kółko zamiast krzyżyka, a gdy aktywne ejst pole Gracz 2 to pojawia się puste pole zamaist kółka . Co jest nie tak w tym kodzie?
Nie widze nic nie proprawnego w tym kodzie (nie liczac tego ze nie zwalniasz bitmap i bitmap2 co jest bledem, uzyj procedury bitmap.Free) Sprawdz te pliki bmp. I sprawdz czy Gracz1 i Gracz2 maja przypisane takie same GroupIndexy.
Pliki bmp są poprawne, a Gracz 1 i Gracz 2 maja groupindex ustawione na 1. Problem nadal występyuje :/
Ps. Piszcie tak prosto jak to możliwe bo jestem totalnym laikiem
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Kod do jednego z pól
procedure TForm1.pole1Click(Sender: TObject); var bitmap:TBitmap; bitmap2:TBitmap; begin bitmap:=TBitmap.create; bitmap.loadfromfile('data\krzyzyk.bmp'); bitmap2:=TBitmap.create; bitmap2.loadfromfile('data\kolko.bmp'); if gracz1.down=true then begin s1.glyph:=bitmap; end; if gracz2.down=true then begin s1.glyph:=bitmap2; end; end;
Wszytkie przyciski są typu speedbutton (jak w kursie z którego się cuzę poradzili). jednak gdy jest aktywny przycisk Gracz 1 to w polu po kliknieciu pojawia się kółko zamiast krzyżyka, a gdy aktywne ejst pole Gracz 2 to pojawia się puste pole zamaist kółka . Co jest nie tak w tym kodzie?
Nie widze nic nie proprawnego w tym kodzie (nie liczac tego ze nie zwalniasz bitmap i bitmap2 co jest bledem, uzyj procedury bitmap.Free) Sprawdz te pliki bmp. I sprawdz czy Gracz1 i Gracz2 maja przypisane takie same GroupIndexy.
Pliki bmp są poprawne, a Gracz 1 i Gracz 2 maja groupindex ustawione na 1. Problem nadal występyuje :/
Ps. Piszcie tak prosto jak to możliwe bo jestem totalnym laikiem