ďťż

Ładny brzuch

[SIZE=7][COLOR=red] Chcę aby program nie szukał klucza którego nie tylko go utworzył. a póżniej go odczytywał



napisz w uses modul <<Registry>>, póżniej utwórz zmienną np Reg : TRegistry.
Potem ją stwórz Reg:=TRegistry.Create(). Napisz se coś takiego:
If Reg.OpenKey("Ścieżka",1) then Reg.Write(co tam sobie chcesz) albo Reg.Read(np.String). Ta jedynka znaczy że jak klucz nie istnieje to on go tworzy. Możesz też se dodać klauzulę try...finally(wedug upodobań :P ). Pamiętaj że później musisz zwolnić pamięc Reg.Free()

1. Reg.Free; <- nie musisz
2. If Reg.OpenKey("Ścieżka",1) then (...)Wystarczy Reg.OpenKey("klucz",true); Nie trzeba używać if, bo i tak klucz zostanie utworzony ;)
3. Zawsze najpierw Reg.RootKey:= /np./ HKEY_LOCAL_MACHINE;

Taa... sorry pisze z pamięci to wiesz.... <_<



czemu nie musi ???? przecież trzeba zwolnić pamięć, którą się zajęło


czemu nie musi ???? przecież trzeba zwolnić pamięć, którą się zajęło
Nie piszę, że tego nie robię, ale konieczne to to przecież nie jest :rolleyes:



NIE, NIE, NIE sorki źle skonstruowałem zdanie :lol: chodzi mi o instrukcje która sprawdza czy klucz istnieje :P

if reg.KeyExists('jakis_tam_klucz') then showmessage('ten klucz istnieje') else showmessage('klucz nie istnieje;(');

Powinno działać ^_^

var h:hkey; begin h:=HKEY_LOCAL_MACHINE; if RegOpenKey(h,'jakiś_tam_klucz',h)=0 then ;)


var h:hkey; begin h:=HKEY_LOCAL_MACHINE; if RegOpenKey(h,'jakiś_tam_klucz',h)=0 then ;)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •