Ładny brzuch
Potrzebuje pomocy chodzi oto ze chce napisac gre w delphix stawiam potrzebne kompionenty itp
tylko problem jest taki:
1. Jak zrobic aby mapa sie scrollowala (gracz zawsze na srodq ekranu)
2. Jak obliczyc pozycje bezwzgledna (od poczatku mapy)
3. Jak zapisywac mapy tablicowe w plikach np. *.map i jak je odczytywac
Z gory thx :P
3. Jak zapisywac mapy tablicowe w plikach np. *.map i jak je odczytywac
Z gory thx :P
1.
var pos: tpoint; image.Items[1].Draw(draw.Surface, obiekt.x-pos.x, obiekt.y-pos.y, 0);
Kazdy obiekt rysujesz w ten sposob, ze odejmujesz od x pos.x i od y pos.y . Chcesz przesunac mape w prawo lub w dol- dodajesz, w lewo lub w gore- odejmujesz...
2.
worldx:= obiekt.x+pos.x; world.y:= obiekt.y+pos.y;
Zakladajac, ze uzywasz wyzej pokazanego sposobu...
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
tylko problem jest taki:
1. Jak zrobic aby mapa sie scrollowala (gracz zawsze na srodq ekranu)
2. Jak obliczyc pozycje bezwzgledna (od poczatku mapy)
3. Jak zapisywac mapy tablicowe w plikach np. *.map i jak je odczytywac
Z gory thx :P
3. Jak zapisywac mapy tablicowe w plikach np. *.map i jak je odczytywac
Z gory thx :P

1.
var pos: tpoint; image.Items[1].Draw(draw.Surface, obiekt.x-pos.x, obiekt.y-pos.y, 0);
Kazdy obiekt rysujesz w ten sposob, ze odejmujesz od x pos.x i od y pos.y . Chcesz przesunac mape w prawo lub w dol- dodajesz, w lewo lub w gore- odejmujesz...
2.
worldx:= obiekt.x+pos.x; world.y:= obiekt.y+pos.y;
Zakladajac, ze uzywasz wyzej pokazanego sposobu...