Ĺadny brzuch
Mam kod i po kliknięciu na button rysuje mi wykres jednak jak zrobić że po kliknięciu najpierw czyścił to co wcześniej narysował a poten rysował następny??
const xmin=-10; xmax=10; ymin=-10; ymax=10; var a,b,x,y,xcoeff,ycoeff:Double; i:integer; begin a:=StrToFloat(Edit1.Text); b:=StrToFloat(Edit2.Text); xcoeff:=Image1.Width/(xmax-xmin); ycoeff:=Image1.Height/(ymax-ymin); Image1.Canvas.Brush.Style:= bsClear; for i:=0 to Pred(Image1.Width) do with Image1.Canvas do begin x:=i/xcoeff+xmin; y:=a*x+b; if i=0 then MoveTo(i, -Round((y+ymin)*ycoeff)) else LineTo(i, -Round((y+ymin)*ycoeff)); end; end;
uzyj Canvas.FillRect(Canvas.ClipRect)
Możesz na przyklad narysować biały prostokąt o rozmiarach Canvas'a, na samym Canvasie. :-)
uzyj Canvas.FillRect(Canvas.ClipRect)
Zamień Image1.Canvas.Brush.Style:= bsClear; na Image1.Canvas.FillRect(Image1.Canvas.ClipRect);
OKi działa tylko jest jeden problem bo do Image1 miałem załadowaną bitmape a teraz mi szyści i mam bieły prostokąt zanmiast tła :/
OKi działa tylko jest jeden problem bo do Image1 miałem załadowaną bitmape a teraz mi szyści i mam bieły prostokąt zanmiast tła :/ Też masz problem :rolleyes: Rysuj ją po wyczyszczeniu...
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
const xmin=-10; xmax=10; ymin=-10; ymax=10; var a,b,x,y,xcoeff,ycoeff:Double; i:integer; begin a:=StrToFloat(Edit1.Text); b:=StrToFloat(Edit2.Text); xcoeff:=Image1.Width/(xmax-xmin); ycoeff:=Image1.Height/(ymax-ymin); Image1.Canvas.Brush.Style:= bsClear; for i:=0 to Pred(Image1.Width) do with Image1.Canvas do begin x:=i/xcoeff+xmin; y:=a*x+b; if i=0 then MoveTo(i, -Round((y+ymin)*ycoeff)) else LineTo(i, -Round((y+ymin)*ycoeff)); end; end;
uzyj Canvas.FillRect(Canvas.ClipRect)
Możesz na przyklad narysować biały prostokąt o rozmiarach Canvas'a, na samym Canvasie. :-)
uzyj Canvas.FillRect(Canvas.ClipRect)

Zamień Image1.Canvas.Brush.Style:= bsClear; na Image1.Canvas.FillRect(Image1.Canvas.ClipRect);
OKi działa tylko jest jeden problem bo do Image1 miałem załadowaną bitmape a teraz mi szyści i mam bieły prostokąt zanmiast tła :/
OKi działa tylko jest jeden problem bo do Image1 miałem załadowaną bitmape a teraz mi szyści i mam bieły prostokąt zanmiast tła :/ Też masz problem :rolleyes: Rysuj ją po wyczyszczeniu...