ďťż

Ładny brzuch

Rozpoczynam pracę nad samochodówką. Gra ma sie toczyć w ładnych naturalnych krajobrazach :P Wszelkie modele będe tworzyć w 3DS Max 6. Używać chcę DirectX i C++. Eliminując stopniowo pozostały mi do wyboru takie enginy:
RealmForge GDK
kjApi
Gryps Engine
Który byście (o koledzy forumowicze :) ) polecili??




Rozpoczynam pracę nad samochodówką. Gra ma sie toczyć w ładnych naturalnych krajobrazach :P Wszelkie modele będe tworzyć w 3DS Max 6. Używać chcę DirectX i C++. Eliminując stopniowo pozostały mi do wyboru takie enginy:
RealmForge GDK
kjApi
Gryps Engine
Który byście (o koledzy forumowicze  :)  ) polecili??

A ja Ci powiem: Ogre. Nie testowałem go samodzielnie, ale widziałem screeny i dema. Obejrzyj wszystko, a zwłaszcza demo pt. "Magic of Stonehenge". Na niektórych screenach są zawarte piękne krajobrazy, niektóre aż zapierają dech. Poza tym Ogre jest świetnie rozwinięty.


ja bym ci polecil pisanie samemu, wiecej sie nauczysz. no chyba ze juz naprawde sporo umiesz, to spokojnie kozystaj z engine. Ja z tych trzech przygladalem sie tylko RealmForge`owi, i wydaje mi sie stosunkowo niezly, choc nie testowalem go zbyt starannie




A ja Ci powiem: Ogre. Nie testowałem go samodzielnie, ale widziałem screeny i dema. Obejrzyj wszystko, a zwłaszcza demo pt. "Magic of Stonehenge". Na niektórych screenach są zawarte piękne krajobrazy, niektóre aż zapierają dech. Poza tym Ogre jest świetnie rozwinięty.


Badz tak mily i nie wypowiadaj sie w tematach ktorych nie rozumiesz. Ogre jest wylacznie silnikiem graficznym, zas autor pyta o silnik  (czyli w domysle kompletny silnik odpowiadajacy zazwyczaj za grafike, obsluge urzadzen wejsciwych, fizyke i dzwieki oraz czesto obsluge sieci)


Ja o tym doskonale wiem.

Może sobie jeszcze coś do OGRE'a dokombinowac i na jedno wyjdzie.

Nie czepiaj się, nie zaznaczył przecież dokładnie, że chodzi o kompletny engine. Dla mnie ten domysł nie jest taki oczywisty... Można jeszcze napisac obsługę, powiedzmy, dźwięku samemu - to nie jest takie trudne,  jak pisanie obsługi grafiki, a do, powiedzmy, fizyki auta są już gotowe, dedykowane i na pewno najlepsze do tego celu engine'y (był nawet taki engine w dodatku o programowaniu gier do Software 2.0, można ten magazyn jeszcze kupic, niestety nie pamiętam jak się ten silnik nazywał). A tak w ogóle to polecam Wam ten dodatek - jest naprawdę świetny.


Echh, a właśnie programowanie grafiki jest najprostrzym zajęciem w kodowaniu dla średnio zaawansowanego kodera. Poza tym - znajdź mi na necie silnik z zaawansowaną obsługą fizyki. Oczywiście powinien się znaleźć jakiś zapaleniec, który wypuści takie cudeńko za darmo w sieć, ale ilość takich engine'ów jest o wiele mniejsza od engine'ów grafiki.

Myślę że samemu wszystkiego nie napisze, tzn chodzi mi o fizykę jazdy samochodem, to jest naprawdę ciężki kawałek chleba (jeśli dobrze pamiętam to na warsztacie są jakieś artykuły o modelu jazdy), tak więc powinien skorzystać z jakiejś zewnętrznej biblioteczki do obsługi fizyki. Darmowy (chyba tylko do użytku niekomercyjnego) jest Newton, a nie wiem jak z tym fajnym SDK NovodeX - niby można go ściągnąć ze stronki (v2.2), ale jakaś rejestracja tam jest więc nie wiem czy jest darmowy (zakładam, że jest skoro na razie jako jedyny ma wspierać PPU).
Użytkownik Futhark edytował ten post 14 lipiec 2005, 14:33
Już wiem. To o czym mówiłem nazywa się "RARS". Jest to gra, w której możesz zaprogramowac własnego kierowcę-robota. Możesz się tym posłużyc do napisania własnego dzieła, kod źródłowy jest otwarty na licencji Public Domain (a więc chyba dośc liberalnej...?). Masz tu cytat z opisu: "It consists of a simulation of the physics of cars, a graphic display of the race, and a robot driver for each car." Widac, że na fizykę położono nacisk. W takim razie możesz na pewno wykorzystac częsc źródeł, poza tym odpadnie programowanie sztucznej inteligencji, a to chyba jeszcze gorsze niż fizyka...

link
Użytkownik MZet edytował ten post 14 lipiec 2005, 15:56

Myślę że samemu wszystkiego nie napisze, tzn chodzi mi o fizykę jazdy samochodem, to jest naprawdę ciężki kawałek chleba (jeśli dobrze pamiętam to na warsztacie są jakieś artykuły o modelu jazdy), tak więc powinien skorzystać z jakiejś zewnętrznej biblioteczki do obsługi fizyki. Darmowy (chyba tylko do użytku niekomercyjnego) jest Newton, a nie wiem jak z tym fajnym SDK NovodeX - niby można go ściągnąć ze stronki (v2.2), ale jakaś rejestracja tam jest więc nie wiem czy jest darmowy (zakładam, że jest skoro na razie jako jedyny ma wspierać PPU).

Porzuciłem obserwację tego tematu jakiś czas temu myśląc że nie uzyskam już więcej odpowiedz a tu prosze. Dzięki wszystkim. Cóż w opisie Novodex nie widze nic o fizyce pojazdów. RARS wygląda naprawdę ciekawie, zaraz jeszcze sprawdze Newtona i ODE.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •