Ĺadny brzuch
Jak mam taki kod
float xxx=5;
Używałem tej zmiennej jednak teraz chcę żeby nie miała żadnej wartości jak to zrobić?
LOL, zmienna zawsze ma jakąś wartość :|
co Ty chcesz osiągnąc?
LOL, zmienna zawsze ma jakąś wartość :|
co Ty chcesz osiągnąc?
W takim razie czy mogę jakoś usunąć w dalszej części programu tą zmienną?
uhh, nie słyszałem nigdy o usuwaniu zmiennych lokalnych wtedy kiedy mamy na to ochote ze stosu, mozesz stworzyc zmienną dynamicznie i następnie usunąć ją za pomocą delete
Jak wyjdzie poza zasięg zostanie skasowana automatycznie. Jak na tym ci tak bardzo zależy to, możesz to zrobić tak:
//... int main() { //.. { float xxx=5; // tutaj wykorzystujesz tą zmienną } // tutaj zostanie "usunięta" // tutaj już nie możesz jej używać }
Ale to jest głupi pomysł i nie radze go stosować w praktyce. :D
Użytkownik Ku.ririn edytował ten post 07 styczeń 2007, 00:50
Zastosuj zmienną dynamiczną
int *xx = new int;
*xx = 5;
i kasowanie
delete xx;
xx =NULL;
Tylko tworzenie wskaznika dla 1 zmiennej nie ma sensu. int zajmuje 4 bajty a wskaznik na niego drugie tyle. Mija sie z celem... jezeli potrzebujesz wartosci logicznej czy zmienna jest czy nie " if jest zmienna then.." to mozesz poswiecic jakąś jedna wartość ktora by oznaczala ze zmienna nie "istnieje" np. if ( zmienna == INT_MAX ) // nie korzystamy z niej "...
Tylko tworzenie wskaznika dla 1 zmiennej nie ma sensu. int zajmuje 4 bajty a wskaznik na niego drugie tyle. Mija sie z celem... jezeli potrzebujesz wartosci logicznej czy zmienna jest czy nie " if jest zmienna then.." to mozesz poswiecic jakąś jedna wartość ktora by oznaczala ze zmienna nie "istnieje" np. if ( zmienna == INT_MAX ) // nie korzystamy z niej "...
Ale jeśli komuś zależy na dynamicznym tworzeniu i kasowaniu zmiennych wtedy to ma sens - coś za coś :)
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
float xxx=5;
Używałem tej zmiennej jednak teraz chcę żeby nie miała żadnej wartości jak to zrobić?
LOL, zmienna zawsze ma jakąś wartość :|
co Ty chcesz osiągnąc?
LOL, zmienna zawsze ma jakąś wartość :|
co Ty chcesz osiągnąc?
W takim razie czy mogę jakoś usunąć w dalszej części programu tą zmienną?
uhh, nie słyszałem nigdy o usuwaniu zmiennych lokalnych wtedy kiedy mamy na to ochote ze stosu, mozesz stworzyc zmienną dynamicznie i następnie usunąć ją za pomocą delete
Jak wyjdzie poza zasięg zostanie skasowana automatycznie. Jak na tym ci tak bardzo zależy to, możesz to zrobić tak:
//... int main() { //.. { float xxx=5; // tutaj wykorzystujesz tą zmienną } // tutaj zostanie "usunięta" // tutaj już nie możesz jej używać }
Ale to jest głupi pomysł i nie radze go stosować w praktyce. :D
Użytkownik Ku.ririn edytował ten post 07 styczeń 2007, 00:50
Zastosuj zmienną dynamiczną
int *xx = new int;
*xx = 5;
i kasowanie
delete xx;
xx =NULL;
Tylko tworzenie wskaznika dla 1 zmiennej nie ma sensu. int zajmuje 4 bajty a wskaznik na niego drugie tyle. Mija sie z celem... jezeli potrzebujesz wartosci logicznej czy zmienna jest czy nie " if jest zmienna then.." to mozesz poswiecic jakąś jedna wartość ktora by oznaczala ze zmienna nie "istnieje" np. if ( zmienna == INT_MAX ) // nie korzystamy z niej "...
Tylko tworzenie wskaznika dla 1 zmiennej nie ma sensu. int zajmuje 4 bajty a wskaznik na niego drugie tyle. Mija sie z celem... jezeli potrzebujesz wartosci logicznej czy zmienna jest czy nie " if jest zmienna then.." to mozesz poswiecic jakąś jedna wartość ktora by oznaczala ze zmienna nie "istnieje" np. if ( zmienna == INT_MAX ) // nie korzystamy z niej "...
Ale jeśli komuś zależy na dynamicznym tworzeniu i kasowaniu zmiennych wtedy to ma sens - coś za coś :)