ďťż

Ładny brzuch

Czy ktoś wie może skąd można ściągnąc jakiś dobry kompilator C++ (żeby można go było wykorzystywać pod DOS-a i pod Win-a).

I, w miare możliwości, żeby podał link :)

Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !



Wedlug mnie calkiem dobry i darmowy kompilator C++ to DevC++ (najnowsza wersja, bo starsze to lipa). Jest po polsku i umozliwia pisanie pod wina i pod dosa. Nie pamietam linka ale jak wpiszesz w wyszukiwarce google to na pewno znajdziesz :)

>BaR_TeK<
Language: C++/DirectX/WinAPI
IDE: MS Visual C++

cytat:bart_89 napisał:

Wedlug mnie calkiem dobry i darmowy kompilator C++ to DevC++ (najnowsza wersja, bo starsze to lipa). Jest po polsku i umozliwia pisanie pod wina i pod dosa. Nie pamietam linka ale jak wpiszesz w wyszukiwarce google to na pewno znajdziesz :)

Dev-a zainstalowałem, jest na płytce Eksperta.
A bardziej szczegółowo:
Czy ktoś zna kompilator (może to może być Dev) w którym można programować w DirectX i chodzą tam przykłady z książki:
"Programowanie gier w DirectX" wydawnictwa Mikom.

Matiplus@interia.pl
GG: 2102787;
Tlen: zoom_fire
FC Eksperta - http://www.fc-ekspert.aq.pl Zapraszam !

a na dev-ie nie chodza? zainstaluj DirectX SDK ustaw w dev-ie sciezke do bibliotek i plikow naglowkowych i wszystko powinno dzialac. A tak na marginesie : fajna ta ksiazka? oplaca sie kupic?

>BaR_TeK<
Language: C++/DirectX/WinAPI
IDE: MS Visual C++



cytat:bart_89 napisał:

a na dev-ie nie chodza? zainstaluj DirectX SDK ustaw w dev-ie sciezke do bibliotek i plikow naglowkowych i wszystko powinno dzialac. A tak na marginesie : fajna ta ksiazka? oplaca sie kupic?

Ja bym bardziej polecał "Programowanie gier w OpenGL" ale nie pamiętam jakie to wydawnictwo. Prawie wszyscy programiści piszą właśnie w OpenGL, gdybym był w tym zawodowcem to bym wam napisał dlaczego, aleni puki co, to nie wiem. Wiem tylko, że fajnie się w nim pisze. No i bibliotek OpenGL-a nie trzeba uaktualniać co miesiąc:D

Nie można mylić tego co uważa się za rzeczywistość, z tym co nią jest.

Z tymi zawodowcami, to ja bym uważał - to, w czym piszą programiści gier, zależy głównie od ich zamiarów - jeśli ograniczają się do systemu Windows, to tworzą w Direct X, natomiast przy tworzeniu gier wieloplatformowych używa się Open GL.

Co do SDK Direct X`a, to choć ten najpopularniejszy tyczy się jedynie Visual C++, to po sieci krąży wersja dla DevC++.

A fakt, że biblioteki DirectX trzeba uaktualniać raz na pół roku, daje to, że Direct X jest szybszy i lepiej dopracowany od Open GL. Po za tym uaktualnianie Open GL to koszmar, zważywszy na jego potwornie nieobiektową naturę.

//================================================

KĄESACP: Komputer Ąwiat - Expert Society Against Crap Posting
To join: Put these lines in your signature and don't post crap!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •