Ĺadny brzuch
Czy jest jakiś sposób aby doincludowac pliki .dll, .a, .lib aby napisane w nich funkcje uzywac w programie? Dodam ze programuje v dev-cpp 5
P.S.
co daje deklaracja:
using namespaced std;
Użytkownik Stolcmen edytował ten post 30 kwiecień 2005, 21:53
using namespace std;
że niemusisz potem pisać ciągle
std::cout << "Hello World!!!";
Aby skorzystać z
nazwy cout, należy napisać std::cout, co oznacza, że nazwa cout należy do przestrzeni nazw std.
Aby nie pisać dłuższej formy za każdym razem, można zadeklarować w tekście programu, że pisząc
cout mamy na myśli std::cout – do tego celu służy deklaracja using std::cout, ...
Jasne, że się da. Jeśli chcesz linkować się z DLLkami, możesz to zrobić dwoma sposobami: statycznie, lub dynamicznie. Statycznie wygląda to tak: w programie includujesz nagłówki, które udostępnia biblioteka, korzystasz z jej klas, funkcji, etc. W menu Project wybierasz Project Options [skrót ALT+P]. W nowo pojawiającym się okienku dajesz zakładkę Parameters. Na tej zakładce masz trzy pola tekstowe, pod tym trzecim [zatytuowanym Linker] masz przycisk Add Library or Object. Naciskasz go, wyszukujesz sobie plik .a - plik biblioteki, i dodajesz go.
Sposób dynamiczny to czysta praca na WinAPI. Używa się funkcji LoadLibrary i GetProcAdress w celu załadowania podanego DLLa i pobrania adresu funkcji o zadanej nazwie. Tego sposobu używa się zazwyczaj do własnych DLLi.
Pozdrawiam,
TeMPOraL.
thx
Użytkownik Stolcmen edytował ten post 02 maj 2005, 17:26
byscie dali jakies przyklady?
np.:
//-moj-pseudo-kod----------- #include <windows.h> LoadLibary "helloworld.dll"; int main() { helloworld(); //-funkcja-importowana-z-helloworld.dll return 0; }
szczegolnie chodzi o loadlibary i co includowac w devcpp aby to loadlibary chodziło
p.s. czym sie roznia biblioteki .lib od .a ?
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
P.S.
co daje deklaracja:
using namespaced std;
Użytkownik Stolcmen edytował ten post 30 kwiecień 2005, 21:53
using namespace std;
że niemusisz potem pisać ciągle
std::cout << "Hello World!!!";
Aby skorzystać z
nazwy cout, należy napisać std::cout, co oznacza, że nazwa cout należy do przestrzeni nazw std.
Aby nie pisać dłuższej formy za każdym razem, można zadeklarować w tekście programu, że pisząc
cout mamy na myśli std::cout – do tego celu służy deklaracja using std::cout, ...
Jasne, że się da. Jeśli chcesz linkować się z DLLkami, możesz to zrobić dwoma sposobami: statycznie, lub dynamicznie. Statycznie wygląda to tak: w programie includujesz nagłówki, które udostępnia biblioteka, korzystasz z jej klas, funkcji, etc. W menu Project wybierasz Project Options [skrót ALT+P]. W nowo pojawiającym się okienku dajesz zakładkę Parameters. Na tej zakładce masz trzy pola tekstowe, pod tym trzecim [zatytuowanym Linker] masz przycisk Add Library or Object. Naciskasz go, wyszukujesz sobie plik .a - plik biblioteki, i dodajesz go.
Sposób dynamiczny to czysta praca na WinAPI. Używa się funkcji LoadLibrary i GetProcAdress w celu załadowania podanego DLLa i pobrania adresu funkcji o zadanej nazwie. Tego sposobu używa się zazwyczaj do własnych DLLi.
Pozdrawiam,
TeMPOraL.
thx
Użytkownik Stolcmen edytował ten post 02 maj 2005, 17:26
byscie dali jakies przyklady?
np.:
//-moj-pseudo-kod----------- #include <windows.h> LoadLibary "helloworld.dll"; int main() { helloworld(); //-funkcja-importowana-z-helloworld.dll return 0; }
szczegolnie chodzi o loadlibary i co includowac w devcpp aby to loadlibary chodziło
p.s. czym sie roznia biblioteki .lib od .a ?