Ĺadny brzuch
Ktoś wie jak zamienić bmp na jpeg przy użyciu języka C++ ?
Wojna nigdy sie nie kończy, dla tych co walczyli.
Moja strona: http://www.hextor.prv.pl
uzywasz klas TBitmap i TJPEGImage i ladujesz do jednego, kopiujesz do drugiego i zapisujesz to drugie :D
//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl
#include <jpeg.hpp>
TJPEGImage *jp = new TJPEGImage();
try
{
jp->Assign(Image1->Picture->Bitmap);
jp->SaveToFile("c:plik.jpg");
}
__finally
{
delete jp;
}
Najprostszym sposobem wykonania tego zadania jest wykorzystanie modułu JPEG dostarczanego począwszy od wersji 3.x pakietu Delphi. Wystarczy bowiem utworzyć obiekt typu TJEPGImage, przyporządkować mu obraz przechowywany w dowolnym obiekcie TBitmap, by na końcu zapisać jego wartość do pliku JPG posługując się standardową funkcją SaveToFile. W tym celu po pierwsze potrzebujemy zadeklarować odpowiedni moduł: uses JPEG; a po drugie wybrać interesującą nas metodę konwersji...
Konwersja BMP na JPEG
Poniższa procedura przedstawia sposób konwersji z formatu BMP na JPEG w przypadku, gdy znamy jedynie nazwę pliku. Wtedy to musimy najpierw stworzyć obiekt typu TBitmap, do którego następnie wczytujemy nasz plik. W drugim kroku tworzymy obiekt typu TJPEGImage i próbujemy przyporządkować mu zawartość poprzednio utworzonego obiektu z bitmapą. O ile nie wystąpi żaden bład, zapisujemy plik JPG i zwalniamy oba obiekty.
var
RysunekJPEG : TJPEGImage;
RysunekBMP : TBitmap;
begin
RysunekBMP:=TBitmap.Create;
try
RysunekBMP.LoadFromFile('NazwaPliku.BMP');
RysunekJPEG:=TJPEGImage.Create;
try
RysunekJPEG.Assign(RysunekBMP);
RysunekJPEG.SaveToFile('NazwaPliku.JPEG');
finally
RysunekJPEG.Free;
finally
RysunekBMP.Free;
end;
przerób tylko na c :)
//----------------------
www.beldzio.com
Szukam betatesterów chętnych proszę o wpisanie się na www.beldzio.com/beta
cytat:adam1105 napisał:
#include <jpeg.hpp>
TJPEGImage *jp = new TJPEGImage();
try
{
jp->Assign(Image1->Picture->Bitmap);
jp->SaveToFile("c:plik.jpg");
}
__finally
{
delete jp;
}
Jest taka biblioteka jak jpeg.hpp ???
Wojna nigdy sie nie kończy, dla tych co walczyli.
Moja strona: http://www.hextor.prv.pl
U mnie includevcl
Jeżeli chodzi o Buildera to ja zawsze dawałem #include <jpeg.h> i już mi w TBitmap ładnie jpeg otwiera i zapisuje...
Ale jeżeli chodzi o czysty C++ to nie wiem :/ bez dodtakowych bibliotek to trudno bedzie...
Peace on earth, war on net...
http://site.n.ml.org/info/libjpeg/
FreeBSD r0x :P
http://www.cepa.end.pl
http://cepa.algorytmy.one.pl
GG: 2175556
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Wojna nigdy sie nie kończy, dla tych co walczyli.
Moja strona: http://www.hextor.prv.pl
uzywasz klas TBitmap i TJPEGImage i ladujesz do jednego, kopiujesz do drugiego i zapisujesz to drugie :D
//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl
#include <jpeg.hpp>
TJPEGImage *jp = new TJPEGImage();
try
{
jp->Assign(Image1->Picture->Bitmap);
jp->SaveToFile("c:plik.jpg");
}
__finally
{
delete jp;
}
Najprostszym sposobem wykonania tego zadania jest wykorzystanie modułu JPEG dostarczanego począwszy od wersji 3.x pakietu Delphi. Wystarczy bowiem utworzyć obiekt typu TJEPGImage, przyporządkować mu obraz przechowywany w dowolnym obiekcie TBitmap, by na końcu zapisać jego wartość do pliku JPG posługując się standardową funkcją SaveToFile. W tym celu po pierwsze potrzebujemy zadeklarować odpowiedni moduł: uses JPEG; a po drugie wybrać interesującą nas metodę konwersji...
Konwersja BMP na JPEG
Poniższa procedura przedstawia sposób konwersji z formatu BMP na JPEG w przypadku, gdy znamy jedynie nazwę pliku. Wtedy to musimy najpierw stworzyć obiekt typu TBitmap, do którego następnie wczytujemy nasz plik. W drugim kroku tworzymy obiekt typu TJPEGImage i próbujemy przyporządkować mu zawartość poprzednio utworzonego obiektu z bitmapą. O ile nie wystąpi żaden bład, zapisujemy plik JPG i zwalniamy oba obiekty.
var
RysunekJPEG : TJPEGImage;
RysunekBMP : TBitmap;
begin
RysunekBMP:=TBitmap.Create;
try
RysunekBMP.LoadFromFile('NazwaPliku.BMP');
RysunekJPEG:=TJPEGImage.Create;
try
RysunekJPEG.Assign(RysunekBMP);
RysunekJPEG.SaveToFile('NazwaPliku.JPEG');
finally
RysunekJPEG.Free;
finally
RysunekBMP.Free;
end;
przerób tylko na c :)
//----------------------
www.beldzio.com
Szukam betatesterów chętnych proszę o wpisanie się na www.beldzio.com/beta
cytat:adam1105 napisał:
#include <jpeg.hpp>
TJPEGImage *jp = new TJPEGImage();
try
{
jp->Assign(Image1->Picture->Bitmap);
jp->SaveToFile("c:plik.jpg");
}
__finally
{
delete jp;
}
Jest taka biblioteka jak jpeg.hpp ???
Wojna nigdy sie nie kończy, dla tych co walczyli.
Moja strona: http://www.hextor.prv.pl
U mnie includevcl
Jeżeli chodzi o Buildera to ja zawsze dawałem #include <jpeg.h> i już mi w TBitmap ładnie jpeg otwiera i zapisuje...
Ale jeżeli chodzi o czysty C++ to nie wiem :/ bez dodtakowych bibliotek to trudno bedzie...
Peace on earth, war on net...
http://site.n.ml.org/info/libjpeg/
FreeBSD r0x :P
http://www.cepa.end.pl
http://cepa.algorytmy.one.pl
GG: 2175556