Ĺadny brzuch
Ma ktoś algorytm wytyczania trasy w c++ :?
Próbowałem go napisać ale mi jakoś nie działał :(
Problem wytyczania trasy:? Eh napisz jaśniej, bo narazie kojaży mi się z problemem komwojażera, który jest NP-zuplene, więc jego rozwiązanie jest bardzo powolne (czas wielomianowy o ile dobrze pamiętam)
Najlepiej napisz zadanie:D
Kodie
Jak pamiętam to gdzieś już widziałem takie pytanie. Weź na ciśnij Szukaj i wpisz co należy.
Masz sobie np. taką mape:
.....
!.#.$
..#..
.....
! ma dojść do $ nie dotykając #(najkrótszą drogą)
Są dwie szkoły: wytyczanie drogi wszerz i wzdłuż. Jedna to wylosowanie dowolnej drogi i porównanie jej do zadanych warunków. Druga polega na budowie drzewa, tzn. stoisz w punkcie możesz iść w 3 kierunkach, zapisujesz gdzie możesz iść i gdzie byłeś. Potem chodzisz do tych punkótw które są oznaczone jako "możesz iść" i powtarzasz to do uzyskania wyniku. Mam nadzieję, że załapiesz o co chodzi.
Ja zasade znam, chodziło mi raczej o kod.(probowalem napisac ale nie dzialalo)
cytat:Kodie napisał:
Problem wytyczania trasy:? Eh napisz jaśniej, bo narazie kojaży mi się z problemem komwojażera, który jest NP-zuplene, więc jego rozwiązanie jest bardzo powolne (czas wielomianowy o ile dobrze pamiętam)
Najlepiej napisz zadanie:D
Kodie
Heh, wielomianowe to to nie jest :) Jakby było wielomianowe, to by było banalne :) A jest O(n!) .
Nauka radziecka zna takie przypadki...
Wejdz na strone http://www.algorytm.cad.pl, powinienienes cos tam znalezc.
Lipek
http://www.algorytm.cad.pl
Lipek
Poszukałem tam i znalazłem... ale teorie, a ja potrzebuje kod(patrz moje poprzednie posty w tym temacie)
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl zsf.htw.pl
Próbowałem go napisać ale mi jakoś nie działał :(
Problem wytyczania trasy:? Eh napisz jaśniej, bo narazie kojaży mi się z problemem komwojażera, który jest NP-zuplene, więc jego rozwiązanie jest bardzo powolne (czas wielomianowy o ile dobrze pamiętam)
Najlepiej napisz zadanie:D
Kodie
Jak pamiętam to gdzieś już widziałem takie pytanie. Weź na ciśnij Szukaj i wpisz co należy.
Masz sobie np. taką mape:
.....
!.#.$
..#..
.....
! ma dojść do $ nie dotykając #(najkrótszą drogą)
Są dwie szkoły: wytyczanie drogi wszerz i wzdłuż. Jedna to wylosowanie dowolnej drogi i porównanie jej do zadanych warunków. Druga polega na budowie drzewa, tzn. stoisz w punkcie możesz iść w 3 kierunkach, zapisujesz gdzie możesz iść i gdzie byłeś. Potem chodzisz do tych punkótw które są oznaczone jako "możesz iść" i powtarzasz to do uzyskania wyniku. Mam nadzieję, że załapiesz o co chodzi.
Ja zasade znam, chodziło mi raczej o kod.(probowalem napisac ale nie dzialalo)
cytat:Kodie napisał:
Problem wytyczania trasy:? Eh napisz jaśniej, bo narazie kojaży mi się z problemem komwojażera, który jest NP-zuplene, więc jego rozwiązanie jest bardzo powolne (czas wielomianowy o ile dobrze pamiętam)
Najlepiej napisz zadanie:D
Kodie
Heh, wielomianowe to to nie jest :) Jakby było wielomianowe, to by było banalne :) A jest O(n!) .
Nauka radziecka zna takie przypadki...
Wejdz na strone http://www.algorytm.cad.pl, powinienienes cos tam znalezc.
Lipek
http://www.algorytm.cad.pl
Lipek
Poszukałem tam i znalazłem... ale teorie, a ja potrzebuje kod(patrz moje poprzednie posty w tym temacie)