Ładny brzuch

Witam. Zastanawiam sie czy w canvasie istnieje sposob zdefiniowania predkosci liniowej punktu (piksela) tak aby wyswietlal sie w sposob ciagly tzn. z wysokim odswiezaniem, po zadany kierunku, np. niewidocznej prostej. Mozna by wyswietlac po koleji punkty tej prostej z odpowiednim opoznieniem, ale nie oto chodzi. Czy jest sposob zdefiniowania ruchu z zadana predkoscia w danym kierunku? Ma ktos jakis pomys?



piksel raczej nie ma takiego parametru jak predkosc, wiec musisz sam sobie liczyc co x czasu jego nowe polozenie


Mozna by wyswietlac po koleji punkty tej prostej z odpowiednim opoznieniem, ale nie oto chodzi.
wlasnie o to chodzi ;] mozesz sobie stworzyc wlasna klase w ktorej bedziesz zapisywal kolejne polozenie punktu np. linia i pozniej rysowal ten punkt automatycznie... ale takich prostych rzeczy sie raczej nie robi gotowymi mechanizmami


wlasnie o to chodzi ;] mozesz sobie stworzyc wlasna klase w ktorej bedziesz zapisywal kolejne polozenie punktu np. linia i pozniej rysowal ten punkt automatycznie... ale takich prostych rzeczy sie raczej nie robi gotowymi mechanizmami

Obawialem sie ze tak bedzie :( Na poczatku zamiarem byl piksel, ale docelowo chce sie zajac jakimis bardziej skomplikowanymi ksztaltami np wektorami, potem figurami. Na razie chce stworzyc wektor charakteryzujacy predkosc i kierunek obiektu, czyli tego poczatkowego piksela, ktory bedzie faktycznym punktem zaczepienia jakiegos tam obiektu. A wiec troche tych punktow do przeniesienia bedzie. Szukalem troche po necie ale nie moge znalezc nic takiego. Dysponujecie jakimis ciekawymi linkami odnosnie tego zagadnienia?



przeciez to zwykla geometria analityczna :> tu nie ma zadnego zagadnienia z programowania, no chyba ze nie wiesz jak napisac wektor :P nie bedziesz przeciez przenosil pikseli np. kola, tylko informacje o tym gdzie ono jest (srodek i promien w tym przypadku), przeksztalcal te dane i rysowal znowu.. a jak juz koniecznie chcesz przenosic cale bitmapy to utworz sobie bitmape, narysuj sobie na niej dana figure, reszte ustaw na przezroczysta i taka ruszaj


przeciez to zwykla geometria analityczna :> tu nie ma zadnego zagadnienia z programowania, no chyba ze nie wiesz jak napisac wektor :P nie bedziesz przeciez przenosil pikseli np. kola, tylko informacje o tym gdzie ono jest (srodek i promien w tym przypadku), przeksztalcal te dane i rysowal znowu.. a jak juz koniecznie chcesz przenosic cale bitmapy to utworz sobie bitmape, narysuj sobie na niej dana figure, reszte ustaw na przezroczysta i taka ruszaj

Troche ograniczyles zakres zagadnienia <_< . hmm... chyba nie dokladnie wyjasnilem. Przeniesc figure czy bitmape to zaden problem, akeryki nie odkryles. Tu chodzi o przemieszczanie w czasie rzeczywistym na zasadzie animacji ksztaltow zmieniajacych swoje parametry dynamicznie w zaleznosci od parametrow innych obiektow. Myslalem wstepnie o zastosowaniu grafiki wektorowej, ale ja nie mam zamiaru pisac gry tylko prosta symulacje. Ale strzal z d... byl brawurowy :)


Troche ograniczyles zakres zagadnienia <_< . hmm... chyba nie dokladnie wyjasnilem. Przeniesc figure czy bitmape to zaden problem, akeryki nie odkryles. Tu chodzi o przemieszczanie w czasie rzeczywistym na zasadzie animacji ksztaltow zmieniajacych swoje parametry dynamicznie w zaleznosci od parametrow innych obiektow. Myslalem wstepnie o zastosowaniu grafiki wektorowej, ale ja nie mam zamiaru pisac gry tylko prosta symulacje. Ale strzal z d... byl brawurowy :)
a o czym ja mowie? nie wiem jakie ksztalty chcesz przenosic, ale kazdy da sie zapisac za pomoca parametrow typu polozenie, dlugosc, szerokosc, ew. krzywe beziera itd. pozniej przenosic takie dane to juz banal. moze mnie oswiecisz jak bardzo dynamiczne sa te obiekty ze to co proponowalem w poprzednim poscie nie zadziala? :>


a o czym ja mowie? nie wiem jakie ksztalty chcesz przenosic, ale kazdy da sie zapisac za pomoca parametrow typu polozenie, dlugosc, szerokosc, ew. krzywe beziera itd. pozniej przenosic takie dane to juz banal. moze mnie oswiecisz jak bardzo dynamiczne sa te obiekty ze to co proponowalem w poprzednim poscie nie zadziala? :>

wprost uwielbiam takie polemiki :yawn: Kazdy przedmiot moge opisac punktami i przypisac im konkretne parametry, problem gdy pojawi sie ich kilka tysiecy, zalozmy ze dla zachowania dokladnosc, odwzorowania ruchu,nawet jesli chodzi o prymitywy wektorowe, ktore zmieniaja sie w sposob plynny. Pewnie ze to nie problem ale kupe roboty chociazby z wyliczeniami matematycznymi dla kazdego punktu, ktore na dodatek zmieniaja pozycje.

A wracajac do mego pytania, moze ktos ma linka do kursu z grafiki wektorowej?

p.s. rowniez dla innych forumowiczow. Jesli ktos zadaje pytania, to naprawde odpowiedz ze jest to banalne nikogo nie satysfakcjonuje, nie pomaga, ani nie rozwiazuje problemu no chyba ze suy nabijaniu liczby postow. Mysle ze bardziej satysfakcjonujacym od takich odpowiedzi jest order z ziemniaka z serii "jaki to ja jestem [ciach!]". To tak a propos ogolnej systuacji dziejacej sie na forum


wprost uwielbiam takie polemiki :yawn: Kazdy przedmiot moge opisac punktami i przypisac im konkretne parametry, problem gdy pojawi sie ich kilka tysiecy, zalozmy ze dla zachowania dokladnosc, odwzorowania ruchu,nawet jesli chodzi o prymitywy wektorowe, ktore zmieniaja sie w sposob plynny. Pewnie ze to nie problem ale kupe roboty chociazby z wyliczeniami matematycznymi dla kazdego punktu, ktore na dodatek zmieniaja pozycje.

A wracajac do mego pytania, moze ktos ma linka do kursu z grafiki wektorowej?

loool :blink: teraz to juz mnie rozwaliles ;] nie podales konkretnego problemu, tylko bardzo ogolna sytuacje, ja chce ci pomoc a ty sie czepiasz. pytam sie ciebie co to za obiekty ze uwazasz ze takie rozwiazanie jest niemozliwe czy niewygodne, ale ty zamiast napisac o co ci dokladnie chodzi to wolisz ... zreszta ;]
w kazdym badz razie, jesli te kilka tysiecy punktow nie jest losowe, to nie bedziesz zapisywal kilka tysiecy wspolrzednych, tylko np. wlasnie krzywa beziera opisujaca jej zewnetrzne itd. i pozniej przesuwasz tylko tych kilka wspolrzednych opisujacych ja, tak samo z figurami czy czymkolwiek. i nawet kilkanascie tysiecy takich obiektow komputer przeliczy w kazdej klatce bez zajakniecia, to zreszta usilowalem napisac w drugim poscie w tym temacie. jesli chcesz jakiegos konkretnego rozwiazania to napisz cos wiecej, bo inaczej twoje oczekiwania ze ktos rozwiaze twoj problem uzywajac szklanej kuli sa zabawne :>
http://en.wikipedia.org/wiki/Svg (szczegolnie sekcja linkow)
http://pl.wikipedia....Krzywa_Béziera
Uytkownik Deadeye edytowa ten post 17 maj 2007, 16:05
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •