ďťż

Ładny brzuch

Właśnie jestem w trakcie tworzenia gry - Hapacza (tak, tej z Pola do popisu :D )
I mam problem zmniejszenia wielkości plików. Więc, kiedy chcę załadować obraz do obiektu TPicture nazwanego m_bkPic, korzystam z LoadFromFile. Funkcja ładuje jedynie pliki z rozszerzeniem bmp (inaczej exception "Niepoprawne rozszerzenie" czy coś podobnego) i będących bitmapami. Zależy mi na ładowaniu jpg (podobno to jest wydajniejsze).
Jakiej funkcji można użyć do tego celu (nie używając TImage)?
Podczas ładowania pliku jpg do TImage w ImageEditorze borlanda w ObjectInspectorze we właściwości Picture pojawia się napis "(TJPEGImage)". Próbowałem zrobić obiekt tego typu, ale nie znalazł takiej klasy.
Więc - jak to zrobić?



No to informacja - przeszukiwałem forum pod to pytanie, ale tylko 2 pierwsze strony z wynikami, bo dalej mi się nie chciało (na modemie siedzę). Ale Cveni doładnie przeszukał, i znalazł - temat z przed roku, zaraz będę testować.
A jeśli to was interesuje, to podaję linka:
http://forum.ks-eksp...topic=11425&hl=
Następnym razem będę dokładniej szukał :D

w delphi dodaje sie do uses unit jpeg... ze wzgledu na podobienstwo, podejrzewam ze musisz zaincludowac jpeg.h lub cos w tym stylu :]

Chyba <Jpeg.hpp> :P




Chyba <Jpeg.hpp> :P

Jak robię #include <jpeg.hpp> to ładnie wczytuje jpg-i, ale jak ustawiam im kolor przezroczystości, to znikają. To akurat zauważyłem wcześniej podczas robienia innego programiku. Jak ustawić przezroczystość dla TPicture z wczytanym plikiem jpg? Bo ustawienie Transparent i TransparentColor nie działa (opisane wyżej :D )

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •