ďťż

Ładny brzuch

Wie ktoś jak działa tryb graficzny 640x480 przy 16 kolorach w assemblerze?? Próbowałem szukać w necie, ale nie ma nic konkretnego :(



cytat:Kojok napisał:

Odnoszę dziwne wrażenie że coś o tym jest na 4p :roll:

//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl

A ja odnosze dziwne wrażenie, że nie mam pojęcia co to jest 4p :P

cytat:Kojok napisał:

A ja odnosze dziwne wrażenie, że nie mam pojęcia co to jest 4p :P

A ja odnoszę dziwne wrażenie, że 4p to stronka http://4programmers.net :P

phobos z_forum_eksperta@hypermag.info gg #3496608 [url=http://www.hypermag.info]http://www.hypermag.info[/url] - e-zin o grach



Po przeględnięciu tej stronki odnoszę dziwne wrażenie, że tam nic na ten temat nie ma ... Chyba że się mylę ??

"Odnosze dziwne wrażenie", że jest... Ale nie chce mi sie szukać :P . Wejdź na forum 4p i spytaj w dziale Inne.

//gg:2574115
//e-mailmigajek@yahoo.com
//Zapraszam na moją stronkę:http://www.migsoft.prv.pl

Odnoszę dziwne wrażenie, że to jest tu http://4programmers....icle.php?id=161

--------------------
-=[ Delphi rUlzZz ]=-

No niestety ja dalej mam dziwne wrażenie że tego tam nie ma...

Pod linkiem który podał Cyrkiel jest opis trybu 320x200x256 (13h). Jest to tryb odziedziczony po CGA i działa on zupełnie inaczej niż tryb 12h... Jest to spowodowane ilością pikseli (640*480=300000). Gdyby na jeden piksel przeznaczyć jeden bajt to potrzeba by 300k pamięci, jeśli tylko pół bajta (16 kolorów) to trzeba by 150k pamięci, a tego w żaden sposób nie da upchnąć się do jednego segmentu. Dlatego wprowadzono jakieś 4 plany, z których każdy za inny kolor, a każdy piksel jest reprezentowany przez jeden BIT w segmencie 0A000h. Ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to się dokładnie programuje...

http://www.bsdg.org/SWAG/

chyba tyle kodow ci starczy :P

FreeBSD r0x :P
http://www.cepa.end.pl
http://cepa.algorytmy.one.pl
GG: 2175556

<code>
INT 10 - VIDEO - SET VIDEO MODE
AH = 00h
AL = mode (see below)
Return: AL = video mode flag (Phoenix BIOS)
20h mode > 7
30h modes <= 7 except mode 6
3Fh mode 6
AL = CRT controller mode byte (Phoenix 386 BIOS v1.10)
Note: IBM standard modes do not clear the screen if the high bit of AL is set
(EGA or higher only)

Values for video mode:
text/ text pixel pixel colors display scrn system
grph resol box resoltn pages addr
00h = T 40x25 8x14 16gray 8 B800 EGA
= T 40x25 8x16 16 8 B800 MCGA
= T 40x25 9x16 16 8 B800 VGA
01h = T 40x25 8x14 16 8 B800 EGA
= T 40x25 8x16 16 8 B800 MCGA
= T 40x25 9x16 16 8 B800 VGA
02h = T 80x25 8x14 16gray 4 B800 EGA
= T 80x25 8x16 16 4 B800 MCGA
= T 80x25 9x16 16 4 B800 VGA
03h = T 80x25 8x14 16 4 B800 EGA
= T 80x25 8x16 16 4 B800 MCGA
= T 80x25 9x16 16 4 B800 VGA
04h = G 40x25 8x8 320x200 4 B800 CGA,PCjr,EGA,MCGA,VGA
05h = G 40x25 8x8 320x200 4gray B800 CGA,PCjr,EGA
= G 40x25 8x8 320x200 4 B800 MCGA,VGA
06h = G 80x25 8x8 640x200 2 B800 CGA,PCjr,EGA,MCGA,VGA
07h = T 80x25 9x14 mono var B000 MDA,Hercules,EGA
= T 80x25 9x16 mono B000 VGA
0Bh = reserved (used internally by EGA BIOS)
0Ch = reserved (used internally by EGA BIOS)
0Dh = G 40x25 8x8 320x200 16 8 A000 EGA,VGA
0Eh = G 80x25 8x8 640x200 16 4 A000 EGA,VGA
0Fh = G 80x25 8x14 640x350 mono 2 A000 EGA,VGA
10h = G 80x25 8x14 640x350 4 2 A000 64k EGA
= G 640x350 16 A000 256k EGA,VGA
11h = G 80x30 8x16 640x480 mono A000 VGA,MCGA,ATI EGA,ATI VIP
12h = G 80x30 8x16 640x480 16/256k A000 VGA,ATI VIP
= G 80x30 8x16 640x480 16/64 A000 ATI EGA Wonder
13h = G 40x25 8x8 320x200 256/256k A000 VGA,MCGA,ATI VIP
</code>

jancu

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •