ďťż

Ładny brzuch

Wie może ktoś jak wykorzystać scenę stworzoną w 3ds max aby można było np prouszać się w niej używająć klawiatury.
Coś pomoże tu openGl?
A może wiecie gdzie można się o tym dowiedzieć!
Użytkownik Programist edytował ten post 27 kwiecień 2005, 20:49


widze, że pojęcią dużego nie mamy :) więc się spytam jaki język bo np w DelphiX można importować pliki 3ds max`a bez problemu

preferowałbym openGl
korzystam z c++ buildera

Wpisz w googlach 'tutorials opegl' ewentualnie 'nehe tutorials'. Znajdziesz tam wszystko, co ciebie interesuje. Znasz dobrze opengl, czy robisz grafikę?



A ja polecam do nauki opengl (bo jak chcesz wczytać scene nie umiejąc wyświetlić trójkąta?) stare dobre gametutorial http://www.gametutorial.com


Znasz dobrze opengl, czy robisz grafikę?


widze, że pojęcią dużego nie mamy  więc się spytam jaki język bo np w DelphiX można importować pliki 3ds max`a bez problemu
Mógłbyś podać jakiś kawałek kodu? ^_^ [ja też programuje w C++]

Scene z 3ds Max można wczytać na pare sposobów, ale głównego pliku sceny jaki operuje się w Max'ie (*.max) nie wczytuje żadna, poza omawianą, aplikacja, więc nie licze na to, że są jakieś opisy formatów. Można za to wyeksportować scene do pliku 3ds ( opisów w internecie jest dużo ) lub *.ase (baaaardzo prosty plik tekstowy :) ). Jednak wczytanie, wczytywaniem, ale trzeba jeszcze to wyświetlić. I tu niestety trzeba się sporo namęczyć. Radze poszukać inforamcji w necie o tym.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zsf.htw.pl
  •